اصول بازاریابی پنل پیامک

اصولا بازاریابی با پیامک بسته به نوع کالا و خدمات به روش های مختلفی اجرا می شود.

اما یکسری اصول کلی در بازاریابی با پیامک وجود دراد که می تواند برای هر نوع اطلاع رسانی و یا فروش از آنها استفاده کرد.

1-    سایز استاندارد پیامک:

تعداد کاراکتر های هر پیامک فارسی ٧٠ و انگلیسی ١٦٠ کاراکتر است، که این کاراکتر ها شامل کلیه حروف، فاصله ها، جداکننده ها، اینتر و... است.

اگر متن شما از ٧٠ کاراکتر در زبان فارسی و یا ١٦٠ کاراکتر در زبان انگلیسی بیشتر شود، پیام شما به اصطلاح دو صفحه ای خواهد شد و هزینه آن دوبرابر می شود و در عوض شما دو برابر کاراکترهای فوق فضا در اختیار خواهید داشت. هزینه هر پیامک انگلیسی تقریبا دوبرابر پیامک فارسی خواهد بود

پیامک های ترکیبی، مثلا فارسی و انگلیسی از قاعده پیامک فارسی پیروی می کنند و هزینه آن ها به میزان پیامک فارسی خواهد بود.

2-    متن پیامک:

متن ارسالی باید ٣ مرحله طلایی را شامل شود( جذاب، معرفی مهندسی و هدفدار باشد.)

گام اول: مهم است که فرد با اولین نگاه به پیام شما جذب شود.( اینجاست که مخاطب تصمیم می گیرد ادامه پیام را بخواند یا خیر)

گام دوم: باید پیام شما به شیوه مهندسی ضمن معرفی کالا و خدمات جذابیت را حفظ نماید( فرد متوجه تغییر ساختار متن نشود)

گام سوم: در نهایت باید کالای شما به خوبی معرفی شده و منظور شما به فرد منتقل شود.

سطر اول: دو جذابیت دارد:

اول- ١٠% دوم: علامت + که نشانه مثبت و بیشتر بودن است و فرد را مجبور به خواندن ادامه مطلب می مند.

تیتر دوم مهندسی است: ابتدا سعی دارد با حفظ جذابیت، محصول را معرفی نماید. در نهایت کالای شما به بهترین شکل معرفی شده است.

حال اگر کسی نیاز داشته باشد و یا احتمال دهد که در چند روز آینده به آن نیاز پیدا خواهد کرد، با شماره شما تماس می گیرد و پیام را نگه می دارد.

 

مثلا :

١٠ % تخفیف +

١٠% در کلیه بیمه نامه ها

به مناسبت میلاد رسول

02177746790

 

 

 

 

 

 

یک محبوبیت حرفه ای که در پیام فوق وجود دارد و ممکن است از دید برخی ها مخفی باشد این است که کلیه متن به هم وابسته است و هر قسمت صحت بخش دیگر را تقویت می نماید.

(١٠% اول انگیزه- علامت + جذابیت- ١٠ دوم انگیزه بیشتر و تقویت جذابیت- میلاد رسول دلیلی بر واقعی بودن پیام، زیرا شما بی دلیل و بی جهت نمی توانید تخفیف بدهید- تلفن ثابت دلیلی بر اعتماد)

3-    متن ارسال باید فارسی باشد:

عموما خواندن متن های انگلیسی و متن های انگلیسی با حروف انگلیسی بسیار سخت است و معمولا افراد این گونه متن ها را نمی خوانند و یا نمی توانند بخوانند، بنابراین پیامک اطلاع رسانی و یا تبلیغاتی را برای مخاطب عمومی فارسی زبان، فارسی بفرستید.

مگر اینکه: مخاطب شما پیام شما را بشناسد و با کالاو خدمات شما آشنایی داشته باشد. یا گروه مخاطبین شما عموما به  زبان انگلیسی مسلط باشند.

4-     متن ساده وقابل فهم باشد.

5-     متن ارسال باید تا حد ممکن روان باشد و مقصود را برساند، از کلماتی که معنی و تلفظ آن ها سخت استفاده نکنید. البته این بدان معنی نیست که متن بسیار ساده و تکراری بی روح باشد. علاوه بر رعایت موضوع سادگی، متن باید خلاقیت داشته باشد تا بتواند بین شما و دیگری تفاوت ایجاد کند و فرد مجاب شود تا با شما ارتباط برقرار مند.

5 - تماس همیشه در متن پیام نوشته شود.

-         نوشتن چند تماس در پیام ضروری نیست- به جای شماره تماس دوم می توانید اطلاعات بیشتری ارسال کنید که بتواند تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد.

-         اگر تیراژ پیامک شما بالاست و ممکن است افراد زیادی همزمان تماس بگیرند، لازم است چند تماس در متن پیام بنویسید.

6-    وب سایت تماس :

وب سایت، نیروی شما را چندین برابر می کند. اما باید از ویژگی های کلی زیر پیروی کند.

1-     دامنه سایت شما آسان و زیبا باشد و اگر نیست یک دامنه کوچک ثبت کنید که در متن پیام ارسال کاراکترهای زیادی را نگیرد، سپس آن را بر روی سایت خود انتقال دهید.

2-     از وبلاگ و یا صفحات سایت های عمومی برای معرفی کالا و خدمات استفاده نکنید.( کتاب دوم)

3-     محصولات وب سایت شما به خوبی معرفی شوند.

4-     حجم سایت شما کم باشد، از تصاویر با رزولوشن مناسب و حجم کم استفاده کنید. ممکن است یک نفر اینترنت پر سرعت نداشته باشد.

7 - پیام چند بخشی:

اگر پیام شما چند صفحه ای است، هزینه ارسال پیام شما به تعداد صفحات افزایش می یابد. برای ارسال چنین پیامی از دو قسمت زیر استفاده نمایید.

٧-١- ارسال پیام کد دار:

ابتدا متن خود را به صورت کامل بنویسید –سپس قسمتی از متن که پس از حذف آن به اطلاعات و جذابیت متن شما ضربه وارد نمی کند- جدا کنید.

سپس در قسمت پاسخگوی خودکار سیستم خود یک کد ایجاد نمایید ( مثلا عدد ٩ )  و متن جدا شده را به عدد ٩ وصل نمایید. آنگاه عدد ٩ را در پیام خود ارسال نمایید –البته در این مورد مطمئن شوید که سیستم ها این امکان را دارد.

٧-١- ارسال پیامک چند مرحله ای :

اگر پیام شما چند صفحه ای است، و از پیام کد دار استفاده نکردید، بهتر است پیامک های خود را  در چند مرحله بفرستید. به جای اینکه یک بار چکش بزنید، چند بار چکش بزنید. چند بار خودتان را معرفی کنید  تا احساس تبلیغاتی نکنند- احساس استمرار بر تازگی بودن به مخاطب  دست بدهد.

٨ - عدم ارسال پیامک با نام تجاری:

ارسال پیام با نام تجاری توصیه نمی شود:

1-     پیام با نام تجاری هزینه ارسال بالاتری نسبت به پیام معمولی دارد.

2-     پیام تجاری، امکان دریافت ندارد و نمی توان به آن پاسخ داد، بنابراین ارسال پیام کد در امکان پذیر نیست.

٩- پیامک فلش:

پیامک فلش پس از رسیدن در گوشی مخاطب بالفاصله باز می شود و بر روی صفحه نمایش داده می شود.

-         برای تبلیغات و معرفی مناسب نیست، زیرا قابلیت ذخیره ندارد و پس از بستن آن، از صندوق پیام های ورودی حذف می شود.

-         این پیام فقط برای زمانی که مخاطب مشتری شماست و می تواند بلافاصله پس از دریافت پیام شمار را بشناسد مناسب است.

مانند پیام تبریک ، اطلاع رسانی و ...

١٠-پیام زماندار:

پیام زماندار بسار مهم است، می توانید از آن برای یادآوری مطلبی  در یک تاریخ خاص و یا یادآوری خودکار اقساط و یا چک ها به مشتریان کنید.

هر وقت که یک مشتری را از طریق پیامک بازاریابی می کنید، باید او را پیگیری کنید، بنابراین شما باید چند پیام زماندار برای او تنظیم نمایید تا زمانی  که شما لازم دانستید به او ارسال شود و یا به شما هم اطلاع داده شود.

١١- زمان ارسال:

زمان ارسال نیز برای گروه شغل های مختلف متفاوت است. اما اصول کلی را در نظر بگیرید»

1-     پیام را بسیار زود و یا بسیار دیر ارسال نکنید، ممکن است افراد خواب باشند و بسیار ناراحت و خشمگین شوند.

2-     پیام را در روزهای تعطیل ارسال نکنید و یا اگر اطلاع رسانی است، این روزها ساعت مناسب با بقیه روزها متفاوت است.

3-     پنج شنبه ها روز آخر هفته است، برای فروش مناسب نیست و یا هفته آینده ممکن است پیام شما از یاد برود و شما برای یادآوری مجدد، دوباره هزینه را باید بپردازد.

4-     یک الگوی نسبی وجود دارد که ارسال پیامک از ساعت 8:45 تا ساعت 11:45 و از ساعت 14:45 الی ساعت 18 برای شهر های بزرگ زمان مناسبی است.

١٢ - قبل از ارسال پیام را برای گوشی خود ارسال نمایید:

حتما قبل از ارسال، یک پیام به دیگران، آن را به موبایل خود ارسال نمایید، اطلاعات، شماره تلفن، نگارش املایی و نیز چیدمان متن را بررسی نمایید –زیرا ممکن است است نه تنها از هدف خود منحرف شوید، بلکه مجبور شوید هزینه دیگری را نیز متحمل شوید.  

بلاگ

گالری

لینک ها

  • سایت رسمی جوملا
  • قالب جوملا فارسی
  • افزونه های جوملا
  • هاست ویژه جوملا
  • آموزش جوملا